Svart och Rå.

Rubriken är en väns beskrivning på mig. Passar väldigt bra på ett sätt, på ett annat sätt får det mig nästan att verka dyster och elak, och det är jag inte.
Kanske inget jag hade använt som beskrivning av mig själv i ett CV, fast det hade kunnat göra någon nyfiken kanske.

Helgen har varit bra. i torsdags var jag, mannen och barnen nere på stan med några vänner. Första dagen på festivalen.
Barnen fick åka lite karuseller och hoppa på studsmattor i bungy jump selar. Det tyckte de var toppen.
Igår lämnade vi barnen hos farmor och farfar och gick ner på stan med våra vänner.
Köpte en t-shirt till mig själv. Det betyder en guldstjärna i boken. Det blev narurligtvis t-shirts till barnen oxå.
På dotterns står det SÖT MEN LIVSFARLIG. Det var så passande på henne.
Köpte faktiskt ett par örhängen till mig själv oxå, men dem lyckades jag göra av med.
Hämtade barnen vid tretiden och sedan åkte jag och handlade och mannen tog hem barnen.
När jag kom hem hade de badat i poolen och mannen befann sig på garagetaket där han har lagt ut en hemma gjord poolvärmare. Kul om det kan höja tempen på vattnet, men inte det jag tyckte att han skulle prioritera just nu.

Mannen ska åka till sommarhuset med barnen en vecka. Det ska faktiskt bli skönt att få lite lugn och ro här hemma.
Ingen som tjatar på en att man ska göra en massa saker som att sortera hans strumpor och annat.
Det har jag faktiskt gjort idag. Sorterat all tvätt i min tvättstuga, det behövdes. Som vanligt.
Jag hade hoppats att de skulle åka redan i morgon, men det verkar som att mannen har bestämt sig för att  inte åka förrän måndag. Suck! Barnen kommer att springa runt hela måndag förmiddag och fråga och tjata när ska vi åka, när ska vi åka?  Ja, ja. Jag kan ju inte gärna köra ut dem ur huset, eller?
Ha en fortsatt trevlig kväll och helg.

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

hehe svart och rå.... det var ju pärmen som skulle vara det inte du ;)

Gott med lite egentid nu i veckan!

Kram på dig så ses vi på fredag.

2009-07-26 @ 08:19:01
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0