Skogens guld!

Har varit i Småland i helgen. Vi skulle hämta hem våra barn.
Min gravida vännina hade talat om för mig tidigare i veckan att hon minsann hade hittat kantkantareller.
Nog blev jag lite avis, för jag älskar att plocka Kantareller.
Jag var avis tills jag gav mig ut i skogen på våra vanliga ställen och upptäckte att det var inte bara kantisarna som kommit. Det kan bli ett bra år. Fullt med blåbär var det oxå. Vi blev bjudna på blåbärspaj när vi kom i fredagskväll, och jag har plockat och tagit med mig hem. Nu väntar vi på hallonen.
Så nu har jag suttit hela kvällen och rensat Kantareller, nu tänker jag krypa ner i ett välförtjänt bad och bara njuta av att jag kan sova länge i morgon, och mannen ska upp och jobba.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0