Vad vet dagens ungdom?

Appropå vår resa till Irland. Vad vet dagens ungdom om IRA  och den konflikten?
Jag har tyvärr en känsla av att många av mina klasskamrater tror att vi ska åka till Irland enbart för att dricka öl och ha kul. Inte att vi kanske ska lära oss något. Vet de ens att Irland är ett delat land, eller tror de att Nordirland bara är en bennämning på norra delen av landet? Ska bli väldigt intressant att se om det tänds några ljus i de yngre klasskamraternas ögon om man säger IRA. Jag är rädd att det inte gör det.

Barnen börjar bli bättre. Det bråkas mer här hemma nämligen.
Pratade med dagis idag och det var helt ok om de ville komma ner ett par timmar på torsdag. Det tackar jag för.

Mannen börjar bli ett irritations moment. Han kommer hem, tittar igenom posten, pratar lite om hur det har varit på jobb och går sedan och lägger sig på soffan. Sen kommer han och äter och går sedan tillbaka till soffan.
Kanske är han fortfarande lite slut efter influensan. Jag hoppas det, annars ligger han risigt i det.

Så, dax att slänga barnen i säng och mig i ett bubbelbad med en Breezer. Jag har trots allt lov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0