Morgonmys

I dag var det dax för luciafirande i Mariakyrkan i hbg. Mannen är med i stadens marknadsförening och det var de som annordnade det här firandet för femte året i rad. Det var riktigt mysigt. En underbar präst med finsk brytning som pratade om hur begreppet vänner förändras med fenomen som facebook osv. Han var riktigt rolig. Konstigt att jag aldrig kan bli av med min stereotypa bild av hur en präst ska vara. Det är förstås trevligt att bli glatt överraskad varge gång man stöter på en präst med humor. Som underhållning hade de 5 killar från Lund. En acappella grupp som var riktigt duktiga. Otroligt hur de kunde få det att låta som en hel stor kör med orkester med bara sina röster. Sen var det luciatåg. En annan acapellagrupp. De var oxå riktigt duktiga. Två av tärnorna var dessutom gravida, det gjorde det extra vackert på något sätt.
Efter allt detta hade jag gärna åkt hem, men det var bara att vandra ner till campus. Inget var ju öppet. Så lite plugg och frukost på skolan och sedan ner på stan för att sätta mig på mitt favoritcafe. Så nu sitter jag här med ett kapat nätverk och en latte. Kan det bli bättre? Ska ner på skolan igen och göra grupparbete. Inte det roligaste en ledig dag. Men helgen ser bra ut. Lite julbasar och lite bak och lyxshoping. Shopingen kommer att ske på Lush. Ge mig badlyx i massor! Tyvärr blir man totalt ruinerad på köpet, vilket jag redan är. Sorry ungar, det blir inga julklappar, mamma har köpt badbomber.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0