Bra helg.

Har haft en riktigt skön och trevlig helg.
I lördags var jag på en basar på min gamla skola. De samlar in pengar varje år till olika projekt.
De säljer godis , blommor mm. Träffade mina gamla lärare och en del av mina gamla klasskamrater som går andra året nu. På kvällen skulle mannen hem till ett par kompisar och kolla film och umgås.
Jag och barnen följde med svärföräldrarna till Fredriksdal och julmarknaden där. Jättemysigt.
Det är alltid så fint med alla ljus och marknadsstånd. Varm choklad med vispgrädde ska det vara oxå.
Det är inte oboy pulver utan gjord på riktig choklad. Barnen var måttligt förtjusta. När vi sedan kom hem till svärföräldrarna så blev barnen klippta. Även dottern. Problemet var bara att de hade fått var sin stor klubba på marknaden. Hon hade satt i sig hela sin, förutom det som hade hamnat i håret. Jag kan tänka mig att det inte var så lätt att klippa henne. Det blev lite hackigt, men farfar sa att det skulle vara så. Vi kör på det.

I går åkte jag och den före detta gravida ner till center syd i Löddeköpinge.
De har en affär där som vi inte har i Helsingborg. Lush. Det var dax att köpa badbomber och annat trevligt.
Dyr, men värt var enda krona. På eftermiddagen blev det bak av här hemma. Det blev en tårta med apelsin och saffran och saffransbullar med mandelmassa i. Barnen fick leka med mandelmassan och så smälte jag lite choklad som de fick doppa sina konstverk i. Jag fick ju passa på och gosa med baby oxå. Ska passa det lilla oknyttet på söndag. Ungarna är helt i extas. De tycker det ska bli så kul.
Nu borde jag ha satt igång med mitt pluggande för länge sedan, men jag halkade ner i ett varmt bad efter att familjen åkt i morse, och så har jag målat gavlar på dotterns säng. Jag trodde jag var färdig med dem, men det var jag inte.

Min kära svärfar har varit här och byggt garderober till barnen och jag hörde ett rykte som sa att staketet ovanför trappan skulle komma på plats på tisdag, det är ju imorgon. Sen ska jag snart kunna flytta upp mina barn så att de kan få var sitt rum. Kanske kan jag då få ett rum som jag kan stänga in mig i där jag kan plugga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0