Barnpassning.

I går var det premiär! Jag har passat lilla Iris för första gången. Den gamle och den fd gravida skulle på lucia
middag. Det gick bra. Mina barn var väldigt uppspelta i början. Får jag hålla? Får jag Bära?
Hon skulle inte sova mer än typ en kvart i taget, och det gick inte att flytta på henne, för då åkte ögonlocken upp på en gång. Äta skulle hon däremot. Hon är flaskmatad så det kändes lite konstigt, mina vägrade ta flaskan, de tyckte att de hade bättre saker att tillgå. Jag satte mig i soffan med henne ocg tittade på twilight. Jag försökte förklara för Iris att när vampyrer spelar baseball, då är man tyst och snäll. Det är allvarliga saker.

Våra egna barn har varit hos farmor och farfar och bakat pepparkakshus. Det blev jättefint. Elias hade gett sig på att bygga ett slott men ändrade det till en borg. Farfar menade på att de kunde inte bygga en borg för de hade ingen ritning. Jag har den här uppe säger min son, och pekar mot huvudet. Det blev en borg med. Den är jättefin.
De hade fått vara med och köpa granen oxå. De hade fått bära hem den. Vi fick ett jättefint mms av farfar på kvällen, där berättade han oxå att de inte hade bråkat en enda gång. Jag undrade om det var mina barn han hade fått, eller någon annans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0