Tidig morgon

Det är hyfsat tidigt, solen skiner, daggen ligger kvar i gräset och två av fyra barn är vakna.
Dax för mina vänner att åka hem idag.
Dagarna har bestått av bad i sjön, svamp och bärplockning, lek och mat.
I går var vädret toppen. Vi var nere vid sjön redan kl elva på förmiddagen.
Tilloch med jag badade.
Osäkert om mannen kommer till helgen. Kaos på jobb.
Jag tyckte väl att det var väl inte hans problem, dessutom har han ingen övertids ersättning, den är inbakad i lönen.
Du inser at du jobbar gratis? Mannen menade på att det skulle hans chef få kompensera honom för.
Jag tror vad jag vill. Det innebär att jag behöver inte stanna till söndag om jag inte vill, men jag får ett problem.
Jag får inte hem barnens cyklar, för jag har den lilla bilen. Undrar om jag får med mer än hälften hem av allt annat oxå.
Mannen hade med sig en del verktyg.
Nåja, den dagen den sorgen.
Får väl ta ett snack med barnen först.

Mannen skröt igår om att det var 29 grader i poolen därhemma.
Det låter lite mer lockande än en sjö som kanske är 22 grader.
Samtidigt vill jag inte hem till alla måsten.

Mannen fick köpa ny tv. Den gamla pajade i ett åskoväder i måndags
Jag tror inte min kära man var så ledsen över det. Nu fick han ju äntligen köpa sin platt tv.

Kommentarer
Postat av: josefina ersing

hej vännen

tack för en en underbar vecka!

Du det där med att glömma....

jag glömde min jacka och min mobilladdare....

jaja kram på dig!

2009-08-06 @ 22:16:30
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0