Svärfar.

I förrgår och igår målade mannen det stora rummet på ovanvåningen.
Vi hade ju redan satt fondtapeten. Jag var nog inte helt nöjd med den
men tänkte att det blir nog bra. Eftersom fondväggen är svart i botten ville mannen ha en ljus färg på väggarna.
Jag tyckte att det var väl en bra ide, men jag är lite allergisk mot vitt.
Jag hittade en färg som kallas champinjon, som vi båda kunde tänka oss. Färgen är jättesnygg, men något är fel.
Om det är fondtapeten, eller att takfärgen går ner så långt pga alla vinklar och vrår, jag vet inte.
Det blir lite svårt att göra något åt det så länge jag inte vet vad som är fel.

Svärfar och svärmor kom igår kväll för att inspektera.
Han ratade det med en gång. Det tyckte jag var skitkul. För en gångs skull hade han inte fått vara med och bestämma.
Så med andra ord var tjaffset mellan mig och min svärfar i full gång. Det är nog lite provokation från båda sidor, och båda tycker nog att det är rätt roligt.. Svärmor menade på att han skulle lugna ner sig för det är inte han som ska bo i vårt hus.

Gissa om jag blev förvånad när jag kom hem idag och såg att det stod en vas med jättefina rosor i på min köksö.
I buketten stod ett brev. Från min svärfar! Det innehöll alla möjliga ursäkter för saker som jag inte visste att han behövde be om ursäkt för. Nåja, det var bara att sätta sig framför datorn och skriva ett mail.
Undrar om han läst det.
Nu ska jag slänga mina barn i säng. Det är mer än hög tid för det.

Kommentarer
Postat av: Josefina Ersing

Nawww så gulligt av honom!!!

Kramen

2009-04-22 @ 07:37:34
URL: http://tesslan6.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0