Påsklov

Så var det efterlängtade påsklovet här.
Vi hade kalas för vår son i dag. Han fyller inte förrän på torsdag, men det är många som är bortresta över påsken, så vi tog det idag.
Han fick en ny cykel av farmor och farfar. Den var jätte häftig. Mattsvart Cresent med dödskallar och tre växlar.
Han hade som vanligt önskat sig en massa lego, och fick naturligtvis något han redan hade. Han har en del vid det här laget. Sen sålde han sin gamla cykel till sin kusin.
Så med byte av legot han fått som han redan hade och cykelpengarna + våran present så blev det startsetet till
legotåg. Svindyrt, men sonen är överlycklig.

Vi har en vännina som är lärare och oxå har lov nu. Hon pratade vitt och brett om alla aktiviteter hon skulle ta sig för med sin son, och jag blev bara trött. Sen fick jag ett anfall på ca 2 sekunder av dåligt samvete. Jag har nämligen inte planerat någonting. Inte mer än att vi ska till farmor och farfars sommarstuga över påsken.

Högskoleprovet förra veckan gick bra. Jag är nöjd. Nu hoppas jag bara att jag kommer in.
Känns som att jag har en väldig massa skolarbeten att göra över lovet.

Vi ska ska skriva ett arbete om subkultur.
Jag valde att skriva om Wicca. Det finns väldigt mycket skrivet om ämnet, men alla verkar ha olika åsikter om vad det innebär och hur det ska praktiseras.
Hade behövt få tag på en praktiserande wiccan. Verkar dock lite svårt.
Om man läser lite mellan raderna så verkar det som om de som går ut och säger att de är wiccaner inte anses vara riktigt seriösa av andra wiccaner.
Nåja, det löser sig säkert.
Men är det någon som känner sig manad eller känner någon som är wiccan och villig att ställa upp, snälla hör av er.
Nu får min son sluta bygga tåg och gå och lägga sig. De kommer väl att gå upp kl halv sju i morgon i vilket fall som hellst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0