Underbart

Sitter just nu på verandan till mitt sommarhus.
Det är helt vindstilla, fåglarna kvittra, inga bilar så långt örat kan höra och jag börjar få svårt att se tangenterna.
Tyvärr har bonden som arrenderar våra åkrar plöjt upp den framför verandan, så jag har inga tranor som jag kan titta på.
Det känns lite konstigt att sitta och blogga samtidigt som jag kan höra göken nere i skogen.
I dag har jag klippt vår stora tomt på ca 4000kvm. Det tar sin tid. särskilt om man blir avbruten av två barn hela tiden.
Mannen tog röjsågen och klipte ner en stor del av den överjävliga spirean som försöker ta över trädgården.
Sen tog vi lite lunch och vila på det.
Efter att vi vilat gav vi oss av ner till sjön som ligger ca 800 m från huset.
Det hade fallit massa träd över stigen ner till vår brygga.
Mannen tog motorsågen och sågade lagom längder och jag släpade upp till bilen.
Dottern sov och sonen hjälpte till.
Sen tog vi lite fika på bryggan.
Hela dagen har varit helt underbar och varm.
Både jag och mannen känner oss rätt slutkörda.
Barnen har oxå somnat gott.
Mygg finns det redan ganska gott om, men efter den så kallade vintern är det väl inte så konstigt.
Nu ska jag oxå krypa ner i sängen.
Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0