Mat á la mindre gott.

Nog för att jag hört talas om folk som tar en klick glass i kaffet om de plötsligt en tidig morgon står utan mjölk.
Jag har inga problem med att köpa den iden. Det kan nog funka.
Men håll det till kaffet.
Igår fick jag den fina iden att jag skulle göra crêpes. Fylda med köttfärs,eftersom ingen mer än jag äter skaldjur i den här familjen.
Mannen smakade och tyckte likt mig att köttfärsen var för salt.
Ta cream fraichen i kylen då, sa jag.
Den använde jag i går, sa mannen.
Mjölken skulle jag ha till pannkakorna, så den kunde vi inte hälla i.
Vad göra?
Mannen öppnar frysen och börjar rota.
Har vi ingen vaniljglass, frågar han.
Det hade vi inte. Vi hade en med kolasmak.
Köttfärsen blev inte salt i alla fall, men smaken av gräddkola var inte heller så vidare god.
Vi åt våra crepes under tystnad. Dottern vägrade, medans sonen snällt åt upp sin.
Man lär så länge man lever.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0