I mitt huvud.

Min dag började på golvet.
Efter en natt med en ganska orolig och het dotter brevid mig,trillar jag ur sängen.
Jag skulle antagligen vända mig om, men efter att försökt undkomma kaminen brevid mig
genom att flytta längre och längre ut mot kanten, tog nu sängen slut.
Det är väl dax att gå upp då, tänkte jag.
Jag hade med flit låtit dotterns feber få ha sin gång under natten.
Febern gör ju faktiskt nytta oxå.

Vädret var inte på topp idag, vilket jag var glad över, eftersom jag inte hade kunnat vara ute ändå.
Det hindrar inte mig från att tänka trädgård och växter jag vill ha.
Jag tillhör den där otåliga sortens människor. Det funkar inte om man har trädgård.
Inte om du inte har väldigt gott om pengar vill säga.
Växter är dyrt.
Jag har botaniserat lite i djungeln av trädgårdssajter på nätet.
Farligt!
Det blev en beställning.
Väldigt mycket mindre än den var på mitt papper från början.
Mannen kommer ändå att gå i taket.
Han begriper inte varför jag envisas med att vilja sätta växter vid vårt sommarhus.
Typiskt män. För dem ska det bara vara gräsmatta. Enkelt att sköta.
Jag måste få ha lite växter där med. Så jag försöker hitta växter som man inte behöver pyssla om så mycket, och som kan tänka sig att leva i den jorden.
Inte helt lätt. Jag får prova mig fram.
Jag vet att mina rosor inte trivs, så jag får försöka hitta en sort som
går över fler växtzoner.
Stor drömmen är ett Pionträd. Men det får vänta tills jag har hittat den perfekta platsen, eftersom de inte vill bli flyttade.

Dottern lite bättre idag. Inte lika hostig, men nu kommer snuvan i stället.
Jag får hoppas febern ger med sig tills i morgon.

Blev väldigt glad när jag loggade in på min blogg idag.
För första gången en kommentar som inte är från en av mina vänner. Jättekul. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0