Föräldrar

Dessa s-tans föräldrar som inte kan hålla sina barn hemma när de är sjuka.
En av dessa ovan nämnda kreatur har förstört familjens helg.
Dagis hade utflykt i onsdags. Föräldrar medbjudna, och en stor buss hade hyrts.
De skulle till en hembygdspark en halvtimmes körning bort.
Mannen hade tagit ledigt och var med.
Bakom mannen och dottern satt en liten kille, med mamma, som skulle ha varit hemma.
Han hostade oavbrutet. Likadan skällhosta som dottern brukar få.
Vem sätter i gång på natten med denna hostan? Dottern.
Då var mannen med barnen hos sin bror och svägerska på grillfest.

Meningen var att vi på torsdagen skulle åka på premiärtur till sommarhuset i Småland.
Nu bestämde vi oss för att vänta med att åka till Fredagen av olika anledingar.
På torsdagskvällen stod det ganska klart att så inte skulle bli fallet.
Mannen och sonen fick åka själva.
Dottern var jätteledsen, grät och skrek att hon ville följa med.
Det tog en halvtimme att lugna henne.
Jag fick muta henne med en Tom och Jerry film,kex och saft.

Själv var jag inte heller så glad. Jag hade oxå velat följa med.
Även om min dotter inte haft någon feber, så hade jag aldrig släppt iväg henne till dagis med den hosta hon har nu.
Hosta smittar.
Barn i 2-3 års åldern är dessutom inte så där väldigt bra på att hålla för munnen.

Den här dagen har bara precis försvunnit.
Vi har inte gjort ett dugg. Tittat på filmer, ätit lite och sovit.
Nu hoppas jag att hennes feber försvinner så att vi kan vara ute lite i morgon i alla fall.
Jag har lite saker jag vill göra i trädgården, när jag nu ändå är hemma.

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Det där har jag inte heller fattat; varför inte stanna hemma med sitt sjuka barn?! Hur kan man som förälder vara så självisk att man jobbar istället för att tar hand om barnet? Inte bara det att man riskerar att smitta andra, men barnet behöver ju mamma och pappa speciellt när det är sjukt.

2008-05-02 @ 23:21:01
URL: http://TUMADRE.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0