Måste finnas en anledning

Nu är det kära lilla barnet sjukt igen.
Det kan inte vara normalt att hon var fjärde vecka ska vara sjuk.
Både jag och mannen tyckte att hennes mandlar såg stora ut.
Kan det vara så att de är problemet?
Både hennes pappa och farfar hade det problemet när de var små.
Hennes pappa lät precis som hon gör. Pipiga luftvägar och skällhosta.
Till sist var hans mandlar så stora att han slutade andas.
Då fattade läkarna att de kanske skulle ta bort dem.
Ska det behöva gå så långt?
Pratade med en av tjejerna på dagis igår som menade på att hon snarkar väldigt mycket och högt.
Dessutom tyckte de att det var lite obehagligt med hennes andningsuppehåll.
Inte förrän då slog det mig att det är kanske inte normalt att barn i hennes ålder har det.
Att nyfödda har det är inget ovanligt eller farligt, men hon har aldrig slutat att ha det.
Hemskt att man blir så van vid saker att man inte ifrågarsätter dem.
Har en läkartid till henne senare idag, så får vi se.

Jag kom in på skolan jag sökt till!
Det ska bli så skönt att komma bort från jobb. Jag är så fruktansvärt trött på det nu.
Men CSN-s blanketter var inte det lättaste att fylla i. Kan förstå att det blir problem för många.

I helgen var vi i sommarhuset. Vädret var underbart och vi låg nere vid sjön på bryggan och hade det bra.
22 grader i vattnet. Lite för kallt för mig, men jag kom i.
Dessutom tog vi premiärturen med båten. Det var kul.
Men oj vad det var längesedan jag rodde.
Dagen efter fick jag sota för det oxå.
Kom ut på verandan på morgonen och sträckte på mig. Det skulle jag inte ha gjort.
Pang sa det i nacken och skulderbladen. Sen gick jag med nackspärr resten av dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0