Glad igen!

Mannen är frisk igen, dottern med.
Alla är friska.
Så igår blev det lite röjning i trädgården.
Gräset klipptes och en av häckarna.
Farfar var här och byggde på barnens lekstuga.
Solen sken ibland igenom molnen och det blev riktigt skönt.
Vi hade spridda regnskurar oxå.
Jag klippte lite i mina rosor och fick en tagg i fingret, som jag inte får ut.
På kvällen blev vi bjudna på middag hos våra vänner på båten.
Ungarna var helvilda. Den lilla stund de satt still var nog när de fick åka gummibåt.
Allt var ju så spännande.
Jag har aldrig riktigt förstått vad det är som är så spännande med en fiskmås,
och av någon märklig anledning lyckas inte barnen inviga mig i mysteriet heller.
Andra båtar som kom och gick var oxå väldigt spännande.
Dessutom fick de en extra ranson lördagsgodis av våra vänner.
Annars var det en väldigt trevlig kväll.
Vi lämnade sonen som skulle få sova över.
Han kunde inte få iväg oss kvickt nog.
Till slut fick vår trötta dotter nog och började skrika åt allt. När det inte hjälpte spottade hon på golvet.
Det hjälpte. Nu var det dax att åka hem.
När vi kommit hem och jag hade fått henne i säng (mannen smet över till grannen) satte jag mig på altanen med kaffe, Dooleys och en bra bok. Det var riktigt skönt.
Annars håller jag på att planera om en av mina rabatter, och drömmer om ett kontor med ett maffigt skrivbord här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0