Rastlös.

Jag har nog städat för mycket under de föregående dagarna, för i dag kunde jag inte komma på ett smack att göra.
Jag gick bara runt, och fick ingenting gjort. Jag kunde naturligtvis satt igång att göra en massa saker, men nej.
Mannen var på ovanvåningen och målade taken i barnens rum en gång till. Sedan städade han så att han kan börja tapetsera. Jag gjorde ingenting.
Igår var det klädparty. Det gjorde mig 2000 kr fattigare. Jag var dock inte den ende som blev lite fattigare.
Efter det åkte jag med min kompis hem till henne, där min man hade förskansrat sig med våra barn.
Det blev kyckling och pasta till middag. Det skulle inte min lilla dotter ha, vilket hon bestämde sig att tala om för hela grannskapet. Till slut lyckades mannen få henne att komma och äta. Då var alla andra redan färdiga.
Sen satt vi där till klockan var elva innan vi körde hem. Dottern hade somnat i soffan en halvtimme innan, men sonen var vaken. Dottern var alltså ganska övertrött, vilket visade sig senare på natten. Hon skrek och hade sig. Hon skulle inte ha sitt täcke, och sen skulle hon. Sen tar vi för säkerhetsskull samma visa en gång till, fast med kudden som huvudrollsinnehavare.
De små änglarna sov till kvart i tio i dag.
De har hållt sig rätt lugna och fina under dagen. Efter badet var det som om någon tryckt på on-knappen.
Det resulterade en kvart senare i att dotterns säng gick sönder.
Jag gick halvt förtvivlad in till mannen, som låg i ett bad och frågade vad vi skulle göra nu. Ramen som bottenplattan är fastsatt i var knäckt.
En halva av mig jublade när han tittade på mig som om jag vore en dum ko. -Jag fixar det. Du har en händig man.
Den andra halvan av mig skrek fan. Jag vill shoppa!!. Även om det är en ny säng till min son.
Dottern får hans gamla.
Jag får väl vänta tills han fyller år då. Det lustiga var att jag hade suttit och kollat sängar på nätet idag.
Ödets ironi, eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0