Orkar jag?

God morgon.
Har ett litet dilemma.
Jag måste ta ner mina julgardiner innan lördag. Har inte bestämt mig för om jag orkar göra det idag.
Men i morgon är det förhoppningsvis jobb igen, och då blir det inte.
Kom just på att jag har en miljon saker som måste göras idag. Jobbigt.
Fast jag behöver ha lite stress för att komma igång och göra något.
Jag slängde mina vissnade julblommor för ett par dagar sedan. Bara det är ett framsteg. Jag har alltid haft väldigt svårt att göra mig av med julen. Måste nog dammsuga också. Dammtorka? Kanske.
Igår var svärfar här med en garderobsinredning. För mig var det bara en massa stolpar och annat, men det blir nog bra när det kommer på plats.
Usch, vilka i-lands problem.  En familj någon annanstans hade varit glada om de haft ett hem att sätta julgardiner i. Eller ett golv som gick att dammsuga, fast de hade nog inte vetat vad en dammsugare var för något.

Jag har hittat ett jobb, som låter väldigt intressant. Jag tänkte jag skulle söka det i alla fall.
Till mardröm nr 3. Jag måste skriva ett cv. Vad fan står cv för? C.et kan jag lista ut, men v?
Nej, måste få något gjort, något vettigt, som att ta min kaffekopp, gå ut på trappan och röka en cigg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0