Helvetet börjar

Det var dax att ta sig i kragen i går och försöka få barnen och sig själv i säng. I tid.
Idag började helvetet. Jobb. Upp klockan 04.50.  Göra sig i ordning, ta upp barnen, linda in dem i fleecfiltar och sätta dem i bilen. Köra till dagis och sedan till jobb. Det var tungt redan igår, i morse var det värre.
Det är helt enkelt inte kul. Speciellt inte efter att jag varit hemma i tre och en halv vecka.
Dagen gick rellativt fort ändå. Kom hem och la mig på soffan ett tag. Det gjorde mannen också.
Jag har bajsat, säger dottern. Vem får ta sin vackra kropp från soffan?
Sen går jag ut i köket, byter kaffet i kaffekoppen och svär över mannen som bestämde att vi skulle äta Lasagn, men inte tog köttfärsen från frysen. Ner med färsen i hett vatten och gjorde ostsåsen under tiden.
D A D skrålar Sleeping my day away på stereon. Stämmer väldigt bra på männen i mitt liv. Båda låg på soffan och snarkade. Efter ostsåsen gjorde jag ett tappert försök att väcka sonen utan att tappa humöret. Han ska nämligen inte sova middag. Det blir bara bråk när han ska sova på kvällen då.
Han skrek, sparkade och bad mig flyga och fara. Till slut gick jag. Innan jag tappat behärskningen.
Mannen kom utsmygandes i köket och började lägga sig i min köttfärssås. Massa dumma ideer hade han. Majs, morötter.ananas. Nej, nej och nej. Till slut fick jag honom till att lägga ihop lasagnen. Då helt plötsligt var det för lite sås. Stay out of my kitchen!!!! Efter maten, som blev något sen, blev det bad. Sen var det läggdax.
Protest !!!!!! Jag vill inte, jag vill titta tv, ska inte sova i min säng, vill sova pappa, vill sova i er säng. Någon som känner igen det? Nu är det äntligen lugnt och barnen sover. Det gör snart jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0