Handla sent.

God kväll, kära läsare.
Idag var planen att jag skulle ta med mig barnen och åka till affären för att handla.
Uppe för sent igår, steg upp kl 05 i morse och haft en riktig måndag på jobb.
Åka och handla med två barn var inte vad jag kände för, så jag sket i det.
I stället fick barnen lite fika när vi kom hem (jag var hungrig). Sen fick de gå över till grannen ett tag. För att överhuvudtaget få hem barnen igen fick jag bjuda in grannen på fika. Efter det blev det lite lek, och sedan lite film.
Som den heltidsjobbande mamma/ husfru jag är så stod middagen på bordet när mannen klev in genom dörren.
Efter middagen var avklarad tyckte jag att jag kunde behöva lite egentid, som det så fint heter.
Jag åkte till närmsta stormarknad. Där gick jag sedan och botaniserade bland rengöringsmedel och tubsockor till extrapris. Oj, titta! 3 st multivitamin för 25 kr och där har de 5 st risifrutti för 30 kr. Jag var lycklig.
Det tråkigaste med denna affär är att de har inte fattat vad själ(v)scanning är. Jag är tvungen att lasta upp alla varorna på bandet och sedan packa ner dem i påsar, medans jag har en äldre herre bakom mig som stinker svett och väntar otåligt på att jag ska bli färdig, så att han kan packa ner sina varor.
Inte idag. Idag åkte jag nämligen så sent att gamla farbröder som stinker svett sitter hemma i soffan med sin förlegade gumma. Väldigt få skrikande barn också, och de som var där (1) kunde jag bara le åt.
I fortsättningen ska jag inte åka till affären före kl halv åtta på kvällen. Underbart nöje för en sliten mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0