GOTT NYTT ÅR!

Vet att många tror och tycker att nu kan det bara bli bättre!
Jag tycker det är underbart med positiva människor, kanske för att jag är en sådan ärkepessimist.
För många är det säkert så att de haft ett jävla dåligt år, och det kan bara bli bättre.
Jag har det nog allt för bra, för jag inser att det kan bli förbaskat mycket sämre.
Jag hade tex en underbar nyårsafton i goda vänners lag.
Vår vän från halland och hennes små töser kom vid ett tiden.
Barnen var glada över att det kom kompisar som de kunde busa runt med.
Mamma och pappa hade nog inte varit så roliga på förmiddagen.
Jag gjorde parfait, och hackade kyckling och lövbiff som skulle stekas.
Pappa satt vid köksbordet och hackade grönsaker.
Vi hade nämligen tacosbuffe. Till efterrätt blev det Citronparfait med rostad kokos och hasselnötter.
Allt var väldigt gott och uppskattat.
Barnen sprang rundor, välte ut alla böckerna ur sonens bokhylla, spred lego över hela huset osv.
Jag hackade och stekte. Men med gott sällskap av vän och kaffe var det bara roligt.
Sen blev det lite städning.  Vid femtiden kom resten av gästerna.
Tillslut var vi 6 vuxna och 5 barn. Efter middagen var det röj för mig i köket. Jag fick hjälp och sällskap, så jag klagade inte. Männen satt kvar och diskuterade renovering. Sen Gick snacket över till jobb och allmänt trams.
Ett av fem barn hade stupat vid tolvslaget. Min dotter. Hon hade feber och var rätt trött och slö.
Sonen skulle med ut och smälla raketer. Pyjamas, overall och det viktigaste av allt, hörselskydd.
Det är vackert, men låter för mycket. Jag är böjd att hålla med. Jag höll mig på ovanvåningen med
ett av barnen, sonen kom när det blivit för mycket för honom utomhus.
Barnen kunde inte få nog. De stod glatt kvar efter att männen kommit in.
Dottern sov sig igenom alltihop. Det gjorde hon förra året också.
Konstigt nog kan jag inte låta bli att reta mig på grannarnas evinnerliga smällande.
De höll på hela kvällen, och långt efter 12-slaget. Jag blev mer och mer nervös för att deras förbannade smällande skulle väcka dottern, men hon sov.
Klockan 04 kom vi i säng. det hade varit en jättetrevlig kväll, och vi var jättenöjda.
Idag har det varit lite segt. Mest för att jag inte fick sova mer än till nio.
Barnen var oförskämt pigga. Hela dagen. Det blev frukost vid tolv. Barnen hade fått lite risifrutti innan.
Sen röjdes bordet i vardagsrummet, och köksbordet bars tillbaka till köket.
Lite ordning. Sen satt jag och vår vän och tittade i kokböcker. Hon ville ha lite av mina recept.
Bland annat på min tryffel med kanel och apelsin. Den har varit väldigt populär.
Vår vän från Halland åke hem vid fyratiden.
Sen gjorde mannen gryta på resterna från i går. Sen var det ner med barnen i ett bad.
Dottern slocknade i soffan vid åtta. Sonen skulle se färdigt Bilar. Nu är det läggdax för mig också, ska bara....

Kommentarer
Postat av: Vännen från Norge

Kul att det blev en så lyckad kväll! :)
Ska bara, ska bara...
Slappa lite också gumman!
Puss och gott nytt!

2008-01-01 @ 23:34:02
URL: http://noteringnr1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0