Natt

Så har man jobbat tre nätter.
Det är så lugnt och skönt på jobb på natten.
Mannen är hemma med sjuka barn. Önskar de kunde bli friska någon gång.
Jag sover i källaren hos mina svärföräldrar. Tyst, svalt och skönt.
Nu har jag dessutom huset för mig själv. Svärföräldrarna åkte på semester kl 5 i morse.
Jag köpte lite bullar på vägen från jobb i morse, sen kunde jag ta det lugnt med en kopp kaffe och tidningen när jag kom dit. Skönt.
Värre var det i måndags när jag vaknade. Gick upp på ovanvåningen, och satte i gång larmet.
Min svärfar hade glömt att jag sov i källaren och larmat när han gick till jobb.
Innan jag hade fått av det förbaskade larmet var jag både döv och vaken.
Killen på securitas var jättetrevlig, men det var lite pinsamt.
Jag messade min svärfar lite senare på kvällen och när han ringde upp fick jag bara ett asgarv i örat. Kul att någon tyckte det var roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0