Historia har skrivits.

Min chef fick smått panik i tisdags. Plastmaskinen hade stått still i  3,5 skift, och jobben bara hopade sig.
Två tekniker från Danmark stod och kliade sig i huvudet, och så konfunderade ut.
Till slut viftade chefen till sig min man. Chefen såg väldigt bister ut. Han pratade med mannen och gestikulerade hej vilt. Vad har blivit fel nu? var min stora fråga.
Mannen kom bort till mig och sa att jag fick gå hem halv sex, med betalning.
Chefen behövde hålla kvar min man för att bygga om plastmaskinen. Eftersom mannen skulle hämta barnen på dagis kl 18 00, och dagis stänger då kunde han inte gärna ringa och säga att han blev lite sen.
Min chef är en ärkeknöl vad det gäller sin personal. Personalpolitik har han inte den minsta aning om vad det är.
Så att skicka hem mig med betalning har nog gjort ont. Jag tror aldrig det har hänt tidigare.
Mannen kom hem efter en timme. Längre tid tog det inte. Jag stod och gjorde mat till mig och barnen, mannen hade ätit. Han sätter sig vid datorn, för in två räkningar, och placerar sig sedan i soffan framför tv-n.
Där sitter han resten av kvällen. Han lyfter inte ett finger.
Varför skulle han? Jag var ju hemma.
Så nu kan jag bara konstatera att min man är ett äkta manssvin och att jag fick jobba hemma istället för på jobb.





Kommentarer
Postat av: Vännen från Norge

Stackars dig, men vet du vad? Man får slå på mansgrisar! Jo, det är sant. Du kunde faktiskt åkt och shoppat eller nått nu när du egentligen inte skulle vara hemma... *S*
Puss och kram, bakna på honom från mig också!

2008-02-08 @ 14:44:34
URL: http://noteringnr1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0