Totalt kaos

De senaste veckorna har bara varit för mycket.
Det har varit skolarbeten, straffarbeten för missade prov och nya prov.
Dessutom har familjen varit sjuk i omgångar .  Proven i skolan har gått bra, men här hemma har det vara rena rama kriget. Jag har varken orkat eller hunnit att göra vad jag borde.
Som tur var, eller nått så blev dottern sjuk och mannen fick stanna hemma med henne.
Oj vad jag önskar att jag kunde ha honom som hemmaman. Det hände saker här hemma. Tvättstugan blev städad och resten av huset oxå. Jag var så imponerad.
Förra veckan gick jag i skolan och jobbade på kvällarna. Det gör jag hellst inte om.
Igår var jag nere på stan i halv storm och ösregn och fixade julklappar. Ni förtår att jag fick riktigt mycket julkänsla med det vädret. Sen klädde vi granen. Idag var mannen iväg och fixade sina klappar, utom min. Lite nyfiken börjar jag bli.
Har barnen hittat på något roligt då? Jo, dottern satt och bråkade vid middagsbordet som vanligt, mannen tittar strängt på henne och säger till henne att sitta ner och äta sin mat ordentligt, hon tittar tillbaka på mannen och säger "jag ser ändå argast ut" Det var väldigt svårt att hålla sig från skratt.

Kommentarer
Postat av: Mariann

God fortsättning stumpan! Låter som du svämmar över i arbete, har du tid för kaffe nån dag?

2009-01-08 @ 09:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0