Nytt hem

Nu är semestern slut och allvaret börjat.
Jag har jobbat en vecka, det räckte.
Tog ledigt de två dagar som är kvar innan skolan börjar.
Har haft halvt barnledigt i helgen.
Ett barn i taget har sovit över hos våra vänner på båten.
Ja, de är tillbaka, men det är en annan historia.
Var på Ikea i lördags. Vi hade inget bröd hemma, så vi åt en tidig frukost där
och passade på att köpa hurtsen som vi pratat om ett tag.
På eftermiddagen bytte vi barn på båten, sen åkte vi hem till farmor och farfar.
Min svärmor var väldigt ängslig för att jag inte hade ett ordentligt skrivbord.

När vi kom hem var klockan sex på kvällen.
Vi satte igång och städa och planera.
Vi fick flytta ett stort skåp, och sakerna i skåpet skulle flyttas och läggas
någon annanstans.
En massa flyttirunt blev det.

Så idag tog vi det andra barnet till Ikea på frukost och passade på att köpa en bänkskiva.
Bänkskivan placerades på två lådhurtsar och blev ett skrivbord.
Underbart med plats.
Det åkte upp en bokhylla med dörrar på skrivbordet. Jättebra.
Nu är jag redo att börja skolan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0