Drakflygning?

Jag kan köpa att det är en massa information och annat första tre dagarna i skolan.
Jag kan till och med tycka att en promenad på en kilometer på morgonen är en bra ide.
Där vill jag nog sätta gränsen.
Visst kan jag förstå att det är jättebra med en bra sammanhållning innom klassen mm.
Hade jag varit i samma ålder som de flesta i min klass, runt 20, hade jag funnit mer nöje i den övning vi fick i fredags.
Vi skulle bygga en drake, och sedan få den att flyga.
Så vi fick en ritning och material och blev indelade i grupper.
Själva byggandet var helt ok. Att få fanskapet att flyga var något helt annat.
För en gångs skull blåste det inte ett dugg. Skolan ligger precis vid havet så det borde ha blåst lite, men icke.
Jag förstår som sagt var ideen med det hela, men det var ändå något innom mig som protesterade.
Nåja, nästa vecka sätter det igång på allvar, och det ser jag fram emot.

Idag ska vi fira dotterns 3-års dag. Det ska bli kul. Vädret verkar bli ok med.
Ska åka och hämta tårtan lite senare, eller så skickar jag mannen så får han betala den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0