Trassel och lathet

Hej igen.
Blogg.se har bytt plattform och haft lite trassel med det.
Jag har med andra ord inte haft en chans att uppdatera er om mitt innehållsrika liv.
Lite lat har jag nog varit oxå.
 
Dottern sjuk igen. Sonen inte heller riktigt frisk, men kan vara på dagis i alla fall.

Så var det bestämt att min mardröm ska besannas.
Födelsedagskalas för dagiskompisarna.
Var i leksaksaffären i går och köpte inbjudningskort, godispåsar mm.
Sonen var med och fick bestämma. Jag trodde allt skulle gå i Bilars tecken.
Fel fick jag, det blev Musse. Bra och könsneutralt.

Jag vaknade för någon natt sedan helt genomsvettig.
Jag hade drömt om sonens kalas.
Eller rättare sagt om utdelningen av inbjudningskorten.
Alla barnen i hans grupp satt samlade, och sonen skulle få dela ut korten.
Han var så stolt och glad.
En av killarna sa att han inte ville komma på kalaset.
Sonen frågade varför och killen sa att han inte tyckte om sonen.
Då följer resten av barnen med, och börjar riva sönder sina inbjudningskort
framför ögonen på sonen.
Totalt kaos. Sonen vägrade gå till dagis och var
helt förstörd.
Det slutade med att vi fick byta dagis på honom, sen vaknade jag.

Så idag ska han dela ut korten. Jag kan bara hålla tummarna.
Jag håller dem åt två håll. För sonens skull hoppas jag att varenda unge dyker upp.
För min del hoppas jag att det är några som inte kan.
14 barn som springer runt i huset är inte min dröm om vad en lördag ska innehålla.

Mannen har varit duktig. Sonens rum är färdig tapetserat. Nu är det listerna som ska upp.
Det blev jättefint, och det känns som om det går framåt.
Tre dörrar är inhandlade oxå. Fy för den lede vad det är dyrt med dörrar.
Nu är det matta på golven, fönsterbrädor och element kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0