Första kalaset

Första kalaset avklarat.
Det för släkt och vänner.
Det var jättetrevligt.
Sonen fick vår födelsedagspresent redan igår.
En ny säng. En stor säng.
Det blev Ikeas Odda med lådor under och huvudgavel med förvaring.
Den blev jättebra, och han blev så glad.
Han höll på att trilla ur den i natt. Han är van vid att ha en säng med kant.
Hönsmamma som jag är var jag ju inne och kollade honom innan jag gick och la mig.
Då låg han med benen hängandes utanför.
Jag lyfte upp honom och sen var det inga problem.

Idag städade jag det sista, mannen åkte och handlade och hämtade tårtan.
Vid ett kom gästerna.
De första som kom var våra vänner på båten.
Sonen fick något som ingen av oss hade förväntat sig.
Inlines. Med skydd och hela kittet. Det var väldigt uppskattat. De har åkt på och av, jag vet inte hur många gånger.
Som tur var kom farmor och farfar med en ny cykelhjälm.
cykelpump, lysen till cykeln och en fotbollsdräkt.
Sen fick han ett fiskedammspel, och ett spel med bokstäver.
Lego fick han oxå. Lite kläder och mer spel.
Allt bleknade förstås i jämnförelse med inlinesen.
På kvällen blev det köttbullar  och makaroner, det var oxå populärt.
På hela taget en väldigt lyckad dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0