Vän på besök

Mannen åkte för att handla en försenad julklapp, och maten till nyårsfesten.
Dessutom skulle vår julvän bli upplockad. Av någon konstig anledning träffas vi nästan bara runt jul.
Märkligt, eftersom vi bara bor 20min ifrån varandra. Eller kanske är det just därför.
Det tog en himla tid innan de kom. Jag han både dammsuga och torka golven. Lata mig lite och bråka lite med barnen för att de inte städade sitt rum.
När de väl dök upp, mannen och vår vän, så blev dottern plötsligt väldigt reserverad.
Det gick naturligtvis över rätt snabbt. Sen var det två barn som drog i vår vän och ville både det ena och andra.
Sonen fick honom att bygga en borg i lego. Sonen gjorde det mesta själv, men vår väns instruktioner och inspektioner var väldigt viktiga. Dottern tittade på och såg till att sno åt sig rivningskontraktet.
Hon tyckte nog inte konstruktionen var så hållbar, för hon försökte påbörja rivningen innan bygget var färdigt.
Behöver jag säga att det inte var så populärt hos vissa byggherrar? Till middag blev det för ovanlighetens skull
spagetti och köttfärssås. Mannen har en konstig förmåga att slänga i allt möjligt i sina grytor och köttfärssåser.
Idag blev det russin. Dessutom blev det saffranskokt pasta. Lite jul över vardags maten.
Sonen har börjat hosta igen. Kan de inte bli friska, och sen vara friska i ett par månader.
Jag har inte lust att vara hemma mer med sjuka barn. Det blev soffan för mig och sonen halva förra natten, och halvt nackspärr för mig. Hoppas jag slipper i natt. Vill ha honom frisk till nyårsfesten.
Barnen tjatade på vår vän att han skulle sova över. Det slutade med att det blev bestämt att han kommer nästa helg
och stannar. Då kan mannen få lite hjälp med att väva taken i barnens rum på ovanvåningen.

Kommentarer
Postat av: Vännen från Norge

Saknar dig gumman!
Saknar hela familjen...
Så mycket jag missar, fanihelvete...
Pissdag idag... Nyårsdepp eller nått.
Tror det blir bättre snart men just nu vill jag bara spy upp all galla...
Saknar ditt köksbord...
Älskar dig!

2007-12-30 @ 13:09:53
URL: http://noteringnr1.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0