Sista julklapparna

Lämnade barnen hos vår snälla granne ett par timmar och åkte sedan till närmsta köpcenter.
De sista julklapparna och julmaten skulle inhandlas. I dag skulle jag bli färdig.
Det var nog fler än jag som hade den iden. Jag kan tycka att det är jättetrevligt att köpa julklappar, men då vill
jag inte vara stressad. Mycket folk gör mig både irriterad och stressad.
Nåja, färdig blev jag, och lunch från Burger King hade jag med mig hem.
När jag hade packat upp och druckit kaffe med grannfrun, som kom in med en jättefin ljusstake, kom mannen hem. Han tittade igenom posten och gick sedan och la sig på soffan.
Jag tog med barnen ut i köket och gjorde kola och tryffel. De ville vara med tills jag sa att de inte fick stå så nära spisen. Det var när kolan började koka. Sen var det inte roligt längre.
Jag plockade fram min pyssellåda sen två jular tillbaka. Där fanns genomskinliga julgranskulor, och pennor att måla dem med. Klistermärken och annat kul. Det höll dem sysselsatta ett bra tag.
Det blev Saffranskola och en kanel och apelsin tryffel, som jag inte hunnit smaka ännu.
En korg till dagispersonalen blev det också inhandlat idag. Nötter, teer, kaffe och lite frukt.
En salig blandning, precis som personalen.
När dottern var klar med sin kula, gick hon och la sig hos pappa.
När mannen vaknade bestämde sonen att vi skulle äta pizza.
Fick väcka dottern till slut. Det gick bra. Inga sura miner och gapskrik.
Efter middagen tyckte jag att mannen och sonen väl kunde klippa kolan. Det var inte vad min man hade tänkt sig, så han bara nonchalerade det med kommentaren, jag trodde jag skulle titta på tv med sonen, vilket han också gick och gjorde. Jag städa undan efter middagen och fixade kolan. När det var färdigt fick jag mig en avhyvling av sonen för att han inte fått hjälpa till med kolan. Tack för det. Men äta den kunde han.
Till slut fick jag resten av familjen i ett bad. Lite lugn och ro.
Slog in lite julklappar till en kompis och hennes små töser. Jag ska leverera dem till Hallands mörka skogar i morgon.
Fortfarande har jag inte sett röken av någon snö, så julstämningen vill inte infinna sig, även om julskinkan ligger i kylen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0