regn

Jag vet att jag inte ska klaga, men eftersom det är en av de saker jag är riktigt bra på, så gör jag det
Det har börjat regna och blåsa igen. Jag hatar det vädret. Jag vänjer mig aldrig!
Var hos min gamla förvirrade pappa idag. Ringde och sa att nu kör jag, är hos dig om ca en timme.
Precis när jag svänger in på hans gata ser jag honom komma gående.
Rattade in bilen på första bästa pakeringsplats, hoppade ur och låste. Bad en mindre välformulerad bön till någon högre makt att jag inte skulle få en lapp på rutan. Tände snabbt en cigg innan jag började springa ifatt min pappa.
Han såg väldigt förvånad ut över att se mig, men sa inget. Vad bra, jag ska bara ner till affären och handla lite.
Han visade mig en lapp. Mjölk, socker, cigg och kvällsblaskan. Han frågade sedan om jag hade några pengar, för han hade bara 42 kr. Alla som röker förstår att det hade kunnat bli lite problem i affären.
Som tur var så hade jag en hundring. Närbutiken låg ganska långt iväg, och med min pappas takt hann jag
frysa ihjäl både en och två gånger.
När vi väl kom till hans lägenhet skulle jag hjälpa honom byta lite lampor och lysrör.
Jag började i köket. Bytte båda glimmtändarna och lysrören, inget hände. Fan. ringde mannen.
Kan vara dåsen som gått söndet. Jasså, den. Ursäkta mig, men jag är kvinna, och har ingen jävla aning om vad det är. Jag hade däremot faktiskt varit okvinnligt smart och kollat propparna innan jag ringde mannen.
Jag gav upp kökslampan. Vardagsrummet gick bättre. Den nya sänglampan var det inte heller några problem med, efter att jag lyckats bryta mig in i förpackningen.
Sen var det banken. Pappa skulle ta ut pengar, och vi skulle lösa ut en internetdosa till honom/mig.
Det visade sig att hans legg gått ut i november. jo, det här kan ju bli kul, tänkte jag.
Det blev inga problem. De tog inte legg på honom när han skulle ta ut pengar, och resten gick också bra.
Eftersom legget hade gått ut behövde de ett personbevis, så det har jag beställt.
Efter allt detta ville jag bara hem. Efter ca 500 m smäller det till, och min ena vidrutetorkare har bestämt sig för att byta ställning.
Jag säger några fina meningar på franska och förbannar än en gång regn, våta vägbanor och alla idioter som måste vara på vägen samtidigt som jag.
In på en parkeringsplats och fixa. Jag lyckades dessutom att fixa det. Lite stolt över mig själv.
Dessutom är jag mycket stolt över min man, för han hade varit ute med barnen. Sen hade de ringt ner till dagis och frågat om det var ok med en visit. Barnen fick träffa lite kompisar och mannen fick kaffe och tid att bekanta sig med
dagisets senaste fynd i personaljunglen. En ny kille. Han var jättetrevlig, och trivdes tydligen suveränt bland de små knytten. Jag tycker det är så skönt med ett dagis som vågar sattsa på killar i personalen. Dessutom blir jag glad av att veta att personalen trivs.
Så, ännu en dag till enda. Har varit så skönt att vi inte har behövt jobba i mellandagarna. Har varit ett par bra dagar.
Ett mörkt moln var naturligtvis mordet på Benazir Bhutto. Jag vill inte tänka på vad som kommer att hända i Pakistan efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0