Pannkakor.

Det blev inspirationssvårigheter i mitt huvud vad det gällde middag.
Det blev pannkakor. Visserligen med lite variation. Amerikanska.
Mannen som höll på att lägga klinker i vårt nybyggda skafferi, kom ut satt ner i 5
minuter och sen tillbaka till golvet.
Jag gnällde för att han slängde in plättarna hela i munnen.
Tog mig tid att skriva ett mail till socialen i dag.
Vi har varit inne på det här med familjehem många gånger, men aldrig kommit längre än att diskutera det kring middagsbordet. Jag bad om lite mer information än vad som finns på deras hemsida.
En timme senare hade jag fått ett kort mail tillbaka från enhetschefen. Hon tackde för att vi hört av oss och skulle be en av deras rekryterare höra av sig till oss. Inte i min vildaste fantasi hade jag räknat med så snabbt svar.
Två timmar senare, när jag står vid spisen, ringer rekryteraren. Lite paff blev jag.
Eftersom jag stod mitt i maten så bestämde vi att hon skulle ringa i morgon eftermiddag.
Undrar om de alltid är så snabba, eller om de är i akut behov av nya familjehem.
Jag hade kanske gärna sett att vi varit färdiga med renoveringen av ovanvåningen först. Vi får väl se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0