Lugn dag

                                                                           God kväll

Dottern skulle upp vid halv åtta. Vem gick upp med henne? Min man? Skulle inte tro det.
Vi satte oss framför tv-n ett tag. Hon var inte färdig soven, det märktes. Jag vill inte, var det enda hon sa i en halvtimme. Sen tröttnade hon på mammas sällskap, och gick in till pappa. Hon la sig och somnade om.
Det händer aldrig. Jag somnade också om, med Bolibompa i bakgrunden. Jag vaknade kl 10 igen.
Av mig själv. Inte ett barn som buffade på mig. Alla sov. Smög försiktigt in på sonens rum, bara för att kolla.
Jo, han sov. Gick tilbaka till soffan. Efter en kvart kom sonen och kröp ner hos mig på soffan.
Efter en kvart till kom man och dotter. Dottern på mycket bättre humör.
Vid halv tolv blev det frukost. Hela dagen har varit lugn och näst intill slö. Låg på sängen och tog igen mig ett tag på eftermiddagen, när en kompis kom på kaffe. Snackade skit med honom i två timmar. Allt från senaste tjejen på hans arena till jobb. Sen kom svärföräldrarna in genom dörren. Mannen började laga mat, vi andra okupperade sofforna och underhöll barnen
Svärföräldrarna har varit på lyxseglats till Danmark i helgen. Hade tydligen varit väldigt lyckat.
Svärmor kom med var sin förgylld ängel från Georg Jensen till barnen.
Kul om de får en ny varje jul. Önskar min man hade något som han samlade på. Det hade gjort jular och födelsedagar så mycket enklare. Idagens läge är det strumpor och en ny tigersåg.
Jag vägrar underkläder och verktyg som presenter. Skittråkigt att köpa.
Speciellt när det helst ska vara proffsverktyg som kostar mer än skjortan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0