Lilljule

Traditionen med ostpaj, julskinka och risgrynsgröt på lilljuleafton är avklarad för i år.
Sonen är kvar hos farmor och farfar. Tidigare i veckan förklarade jag julrutinerna för honom. På söndag åker vi till farmor och farfar och äter skinka och gröt. Sen på måndag är det julafton, och den ska vi som vanligt fira hos farmor och farfar. Kan vi få sova över då?
Vi frågade och det var ok att sonen sov över, men båda barnen blev lite mycket. Ok.
Jag tyckte att det kommer ju att kännas jättekonstigt att inte ha sonen hemma på julaftons morgon.
Sonen var ganska krävande och bråkig, så vi hotade med att han fick följa med hem om han inte lugnade ner sig.
Jag frågade tillslut om han ville åka hem, om det var därför han bråkade så mycket. Det skulle jag inte gjort, för sen visste han inte vad han ville. det slutade med att han stannade.
Jag visste att han hade ångrat sig halvvägs hem.
Nu blev det bra, han fick gå och lägga sig med farfar i deras säng.
Dottern somnade på vägen hem. Det var vi beredda på, så hon hade pyjamas på sig. Det var bara att dumpa henne i hennes säng.

Kommentarer
Postat av: josefina

God jul och kram på er alla vännen!!
vi ses till nyår

2007-12-24 @ 09:09:32
Postat av: Vännen från Norge

Låter som det gick bra trots allt. Ni såg ut att ha det mysigt.
Jag och mannen är hemma igen, snökaos här uppe i norr men julstämmningen på topp med all snö. Bet precis av en kindtand på en nejlika... Ajajaj...
Tack för jul(?)kulan den hänger i granen. Pussar och kramar till dig min vän!

2007-12-26 @ 15:12:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0