Inte vad jag tänkt mig.

God dag igen.

Dagen blev inte riktigt vad jag tänkt mig.
Hade barnen ett par timmar på dagis idag, för att se om de orkade med tempot.
Det gjorde de inte. Sonen, som aldrig sover middag, sov som en klubbad säl i över en timme på eftermiddagen.
Dottern hade inte hängt med alls. 5 steg och hon fick en hostattack.
Får fortsätta hålla dem hemma. Hoppas de blir friska över julen.
Var på banken och skulle fixa lite saker åt min far. Swedbank har lagt om sitt system, och helt plötsligt fanns det inte någon fullmakt där längre.Tack för allt strul!
Har i alla fall fått fixat årets julkort. Inte den bästa bilden, men den får duga.
Damen från socialen ringde, som hon lovat.
Vill man bli familjehem är det tydligen inte så bra om man har funderingar på att byta jobb, eller sätta sig i skolbänken. Allt ska gå på rutin och vara inrutat. Jag kan på sätt och vis förstå det, men hon fick det att låta så negativt. Dessutom så tyckte hon att det var att föredra om våra egna barn var lite äldre.
Det kan jag förstå.
Kontaktfamilj var det inte så noga med tydligen. Kanske skulle prova det först.
Kanske tills vi vet hur vi kommer att jobba i alla fall.
Det är nämligen en historia för sig.
Mannen har fixat färdigt golvet i skafferiet.  Fogarna är på plats. Lister i morgon? Inflyttning i mitt skafferi i övermorgon?
Jag håller alla tummar jag kan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0