Äntligen!

                                                                              Hej igen.

Äntligen har mina barn börjat bli friska. Det hostas fortfarande,men de har börjat bära sig normalt åt.
De har sprungit runt och jagat varandra, skrikit, jävlats och haft skoj.
Mannen jobbade idag, så jag hade dagen på mig att få lite gjort.
Det blev att städa, vad annars? Lite mer julpynt åkte upp.
Nu ikväll hade vi goda vänner på middag, och i morgon kommer mina svärföräldrar på besök.
Bra anledningar till att städa undan den värsta röran.
Mina svärföräldrar är visserligen väldigt ofta hemma hos oss. Svärfar hjälper oss med renoveringen.
Han har renoverat ett par hus i sina dagar, och har nu en snickarfirma, så bättre hjälp kan man inte få.
Svärmor är en väldigt pedant kvinna. Du hittar inte så mycket som ett dammkorn där.
Jag är så långt ifrån pedant man kan komma. Lite skit har väl ingen dött av?
Jag är och kommer alltid att vara en människa som tycker om att ha lite röra runt mig.
Det ska synas i ett hem att folk bor där. Inget museum för mig tack. Min man har gett upp hoppet om att ha det lika fint som det är hos hans föräldrar. Mina svärföräldrar har nog också gett upp, för de har slutat kommentera högarna och kaoset.
Få nu inte fel uppfattning. Jag tycker väldigt mycket om mina svärföräldrar. De har ställt upp väldigt mycket för oss, både före och efter att vi fick barn. Lyckas jag ställa upp så för mina barn under deras uppväxt och i deras vuxna liv kan jag känna mig väldigt nöjd med mig själv. Sen kan de som alla andra naturligtvis lägga sig i allt för mycket.
Vid det här laget vet de däremot när de gått över gränsen (för det mesta).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0